ITALIEN/GREKLAND Corfu (del II)

Ja, som jag juu skrev i det förra inlägget (del I) visste vi ju inte riktigt vart vi hade kommit när vi mitt i natten anlände till det hostel där det var meningen att vi skulle spendera våra kommande fem nätter. Jag kände sån ångest under natten eftersom jag verkligen inte ville förflytta mig mera efter dedär tuffa dagarna vi hade bakom oss, men mest var det nog för att jag var så himla trött just då.
 
Nå, då jag vaknade nästa morgon gick jag upp för att prata lite med de två Holländska tjejerna som bott i det rum vi kommit till på natten. De berättade att det här var ett helt fantastiskt ställe, så härligt hostel och bra läge med 10 minuters promenad till stranden och in till "centrum", så mitt hopp växte. Tyvärr vaknade Matilda med feber så det blev en mycket lugn första dag. Egentligen var det ju tur att hon råkade bli sjuk just då, eftersom vi ändå skulle stanna ett tag på samma plats och hade ingen stress med att hinna turista. Vi tog oss iallafall in till den lilla staden Sidari där vi slog oss ner i en liten restaurang/bar och åt en rejäl English Breakfast. Resten av dagen vilade vi, lite på stranden, men mest i solstolarna vid hostelet.
På kvällen anlände ett par från Australien till hostelet och det visade sig att de skulle bo i samma rum som oss. De var verkligen supertrevliga och frågade typ direkt om vi ville komma med på en drink eller två, så vi drog ut tillsammans med dem och kollade Sidaris nattliv. Nästa morgon plockade vi frukter ur hostelets trädgård. Alltså jag rekommenderar verkligen detta hostel om man råkar vara på väg till Corfu. Det var som att komma hem till typ sin mormor. Vi blev så väl omhändertagna, det var en sjukt fin plats med stor gård och vi fick äta hur mycket vi ville av deras frukter.
Eftersom det blev rätt sent förra kvällen hade vi ännu en rätt så slö dag och dessutom var Matilda fortfarande lite krasslig. Som tur var det ändå inget värre och febern och förkylningen gick över rätt fort. På kvällen gick vi ut på en promenad för att kolla in de mysiga områdena kring hostelet.
Nästa dag tyckte vi nog att det var dags att börja aktivera oss lite och se något av ön, så vi hoppade på bussen in till öns huvudstad Corfu Town. Vi strosade runt på stadens gator tills vi kom till havet och en liten strand där vi bestämde att det skulle passa med ett dopp.
Samma kväll gick vi ut och åt med Australiensarna eftersom det var deras sista kväll på Corfu. Vi åt på en av huvudgatans många restauranger. Jag testade på en typisk grekisk rätt, Gyros plate hette den om jag inte minns fel. Det smakade riktigt gott, men dock tror jag att den var lite fejkad, inte det rätta köttet och sådär. Men vad gör väl det. Efter maten gick vi ut på ett par drinkar igen.
Haha, det blev nästan lite av ett måste att hoppa i poolen när vi kom tillbaka till hostelet på natten. Båda kvällarna gled vi runt i vattnet, drack öl och pratade om livet. Åh, härliga tider!
Till top