En helg i huvudstaden

Jag fick ett fint veckoslut med min flickvän i Helsingfors förra helgen. Vi åkte dit eftersom hon ju fått biljetter till Mumford & Sons' konsert som hölls på lördagen i Hartwall Areena av mig i julklapp. Oj så vi väntat på det här datumet! Jag åkte ner till Åbo på torsdag och vi hade en mysig kväll vid ån, där vi satt och åt godis och kollade på solnedgången och myste maximalt.
På fredag hoppade vi på bussen till Hfors. På fredag gick vi på stan en stund, utforskade Töölö och hade en liten picknick med ett par av Matildas kompisar. Lördagen spenderade vi också på stan, med bland annat sushi och jordgubbspicknick, innan vi gjorde oss redo för kvällen.
Vi trodde nog vi skulle stressa ihjäl oss innan vi kom oss iväg mot Hartwall Areena eftersom vi inte fattade hur vi skulle hitta en buss ellet spårvagn som åkte åt det hållet. Haha, får nog skratta lite åt vårt yrande och stressande och oj så irriterade vi hann bli på varandra innan det löste sig. Så klart kom vi ju till sist fram jättetidigt och fick sitta och vänta ett tag innan det körde igång. Hur som helst var det en sjuuuukt bra konsert och både jag och Matilda var supernöjda och hade en fantastisk kväll. Efter konserten drog vi in till stan, vi hade bestämt att vi skulle kolla in Helsingfors gayklubb, DTM. Vi fick även sällskap lite senare på kvällen och hade riktigt skoj!
 
Till top