Att bo ifrån sin flickvän

"Nu bär det av. Jag flyttar hem till mamma och pappa idag och ska bo där ända till september. Jag och Matilda ska bo isär ända till nästa år, januari 2017. Och det börjar nu, idag. Jag sitter på tåget och det är med blandade känslor jag lämnar Åbo bakom mig. Jag känner mig så taggad inför praktiken och det ska bli så himla härligt med vår. Jag är så glad att jag fick den här praktikplatsen och jag tror det kommer bli sjukt kul och spännande. Samtidigt känns det otroligt tråkigt att flytta från Åbo och min flickvän. Dagarna kommer kännas mycket ensammare och tråkigare och nätterna blir äckligt tomma. Jag menar, det bästa som finns är ju att bo ihop med sin bästa vän, då man alltid har sällskap av varandra och, för det mesta, har roligt tillsammans. Lite konstigt sådär att komma hem och inte mötas av ett glatt "heeej" och en varm, stor kram. Inte kan man heller diskutera dagen och allt som hänt och allt man hunnit fundera över. Som tur finns ju skype, och jag vågar nog säga att det kommer användas mycket flitigt under den här tiden.
 
Jag tror dock att det kan vara väldigt nyttigt att bo ifrån varandra ett tag, eller iallafall för mig och Matilda. Vi är sjukt tajta och är typ alltid tillsammans, inget fel med det, men jag tror nog det är rätt bra att sakna varandra lite emellanåt också. Att se att man klarar sig helt okej, eller till och med riktigt bra, på egen hand är nog viktigare än vad man tror. Dessutom är det ju sjukt härligt när man får ses igen efter en längre tid."
 
Det här skrev jag under tågresan idag, men sen hann jag inte mer så publicerar det nu istället, hemkommen efter ca fem timmar tågresa och ett fint litet ettårs kalas efter det. Börjar känna en liten smygande känsla av nervositet i kroppen inför morgondagens praktikstart. Känner lixom att jag borde förbereda mig på något sätt, men vet inte riktigt hur, men antar väl att det kommer gå bra ändå! Så småningom är det iallafall dags att söka sig i säng och jag ser verkligen inte fram emot att krypa ner ensam i en tom säng.
Den här lilla sötnosen blir ett helt år om några dagar, så henne har vi firat idag med tortillas och massa goda bakverk ♥
#1 - - Anonym:

Både tråkigt och roligt på samma sätt ju! Hoppas allt går bra för dig :)

#2 - - MadAbouTea:

Både tråkigt och roligt på samma sätt ju! Hoppas allt går bra för dig :)

Svar: Ja men precis, mycket blandade känslor.. (:
Hanna Sjöholm

Till top