Vårtecken

Idag var jag på verkligt dåligt humör när jag kom hem, så jag bestämde mig för att gå ut på en promenad i solskenet, eftersom det oftast hjälpr med frisk luft, lite motion och musik. Halvvägs genom promenaden bestämde jag mig för att söka efter vårtecken. Jag tänkte mig lixom att om jag försöker fokusera på positiva och roliga saker så blir jag nog på bättre humör, och det blev jag också! Dessutom hittade jag rätt många vårtecken;
- Ingen snö på marken och ingen is på havet. All is har verkligen smält bort nu.
- Bar asfalt
- Cyklister och mopedister
- Det var så varmt när solen sken så jag blev svettig (trots att jag bara gick i lugn takt) så jag fick knäppa upp jackan
- Det är ljuuuust
- Videkissor
- Det luktar vår
- Fågelkvitter
- Det har börjat grönska liiite, iallafall finns det ett och annat grönt grässtrå
- Några söta blommor har kommit upp vid vägkanten
- Fiskare. I kortärmat!! När jag kom till stranden såg jag tre killar som stod och fiskade på bryggan och de bar inget mer än t-skjortor! (Men varmt var det nog inte!)
Tyvärr hade solen gått i moln innan jag hann ner till stranden, men det var fint ändå.
 
Nu ska jag trycka i mig massa torkade plommon och kolla ett par avsnitt av en ny dansk serie som jag precis hittat - Rita - har sett ett avsnitt av serien igår och jag är redan såld!
#1 - - sandra.:

Så härligt att våren är här :)

Svar: Ja verkligen! :D
Hanna Sjöholm

#2 - - Madde / ★ Livet som mamma, lärare och doula i Dalarna ★:

Åh så himla härligt! Älskar den här tiden :).

Till top