skönhetslista

Jaha hörni nu kommer dagen jag aldrig trodde skulle komma; jag ska blogga om skönhet. Haha, ja, alltså skönhet, smink, produkter och allt sånt där är ett område som jag inte kan någonting om alls och har därför bestämt mig om att inte skriva något om det, men tänkte att jag skulle dra min ur min comfortzone lite nu och testa göra en lista om mina smink-/skönhetsvanor. Listan har jag kopierat av min fina vän Ronja, som ju vet 100 gånger mer om sånt här, så det blir kul att jämföra våra svar! ;D
 
Hur många gånger tvättar du ditt ansikte dagligen? 
Oftast sköljer jag bara ansiktet med vatten på morgonen och tvättar det ordentligt på kvällen innan jag går och lägger mig.

Vilken hudtyp har du? 
Hmm, ja jag tycker att den är mest ganska fet på vissa ställen och på andra typ "vanlig" eller nåt, lixom varken fet eller torr.

Vilken produkt använder du för att rengöra ansiktet? 
Garnier Micellar Cleansing Water är vad jag använder. Kände mig jätte skeptisk i början eftersom jag inte brukar använda rengöringsvatten och dessutom tycker jag att det kännss konstigt att lämna en rengöringsprodukt i ansiktet och inte skölja bort den. Men jag bestämde mig iallafall för att testa och det har faktiskt gett resultat!

Har du haft/ eller har du finnar? 
Jag fick plötsligt finnar på slutrakan i gymnasiet och de har hållit i sig sedan dess. Inte så hemskt mycket sådär, men jag har ätit en antibiotikakur mot dem och ändå sådär att jag får kämpa med att försöka täcka över dem varje dag. Dock har mitt rengöringsvatten faktiskt gett mig en betydligt bättre hy och finnarna har minskat. 
Vilken foundation använder du? 
Bra fråga där! Hmm, egentligen använder jag en gammal foundation bara för att täcka finnarna och sedan brukar jag bara pudra ansiktet med något puder från Dermosil, så skulle inte säga att jag använder någon foundation. Dock har jag planerat att köpa en foundation från BareMinerals.

Vilken concealer använder du? 
Aldrig använt concealer, hehhe, vet knappt vad det är.
 
Vad tycker du om lösögonfransar? 
Aldrig använt lösögonfransar heller, så kan inte uttala mig.
 
Vilken produkt/smink kan du inte leva utan? 
Mascara

Vad tycker du om läppglans?  
Använder aldrig. Tycker mer om matta läppstift. Inte för att jag använder det heller, men tycker det är fint på andra, haha! Själv använder jag bara leppomada.

Skulle du kunna lämna huset utan smink? 
Jådå

Sminkar du dig varje dag?  
Jo det gör jag nog. Vill alltid täcka över min jäkliga finnar och så har jag upptäckt hur roligt det är att måla ögonbrynen och så kletar jag alltid lite mascara. 
 
Vilken är din favorit ögonskugga? 
Äger en endaste ögonskuggepalett och den delar jag med Matilda, vilket betyder att den befinner sig i Åbo. Jag har använt den kanske 1-2 gånger och det är Maybellines The Nudes.
#1 - - Ronja:

haha roligt att du o fylld i listan :D lite olika svar fick vi ju ändå!

Svar: haha jå he va kul! :D
Hanna Sjöholm

Till top