5 positiva

Okej, så jag blev utmanad av Ronja att skriva ihop fem positiva saker om mig själv och sen utmana fem nya bloggar. Det passar perfeekt just idag eftersom jag hade planerat att skriva ett inlägg med rubriken "dagens 3 positiva", så det blir ju nästan samma sak men med en liten tvist.
Skulle nu vilja se samma sak hos Matilda, Ida och Elin&Loe, tyvärr så läser jag endast dessa bloggar, plus Ronjas, så vet inte vem mer jag ska utmana, hehhe!
 
  • Jag är snäll och vill alltid (eller åtminstone oftast) människor väl.
  • Jag är en positiv människa. Väldigt optimistisk. Försöker alltid se vad positivt som kan komma ur en jobbig situation. Dock är jag bättre på det när det gäller andra människor, alltså att uppmuntra och tala positivt till andra än till mig. Borde utveckla detta så att jag kan göra det mer för mig själv också.
  • Jag bryr mig massor om andra och jag är genuint intresserad av typ alla människor jag möter. Alltså intresserad av vem de är, hur de är, vad de gör osv.
  • Jag är till mångt och mycket nöjd med min kropp och mitt utseende. Har jobbat på detta länge och nu de senaste kanske två åren har jag äntligen kännt att jag duger och kunnat acceptera att "det här är min kropp och så här ser jag ut". Otroligt skön känsla. Dock finnss det ju såklart dagar och stunder då jag inte alls känner mig ett dugg fin eller nöjd. Ibland kommer det ofta och ibland mera sällan. Men det är ju bara så det är.
  • När jag får en tanke eller inspiration till att göra något och bestämmer mig för att faktiskt göra detta, så ser jag till att det sker. Och det snabbt. Helst ordentligt också.
Åh, kul att göra sånt här emellanåt. Och jag vet att man borde göra det oftare, för att lära sig att fokusera mera på positiva saker, inte bara med sig själv, utan överlag i vardagen och livet!
#1 - - Madde / ★ Livet som mamma, lärare och doula i Dalarna ★:

Kul att läsa :D.

Till top