Men nu får det väl ändå börja räcka

Ja alltså hörni kära fina människor, uräskta mitt språk, men vad i helvete håller ni på med? Jag är så himla trött på att läsa och höra om all rasism som härjar i Finland just nu. Jag vet inte ens vad jag ska säga, är bara chockad över hur folk beter sig och jag kan inte förstå hur man kan vara så hjärtlös. Jag säger inte att man inte får vara emot att Finland tar in flyktingar, jag menar, alla har rätt till sin åsikt, men att visa ett så stort hat mot människorna som kommer hit för att söka skydd och ett tryggt liv, genom att bilda människomurar och kansta sten och fyrverkerier mot dem (som dessutom absolut inte gjort någon något fel ÖVERHUVUDTAGET???), är helt helt oacceptabelt. Det är dags att skärpa till sig nu och tänka igenom två gånger vad det är man håller på med innan man beter sig illa mot andra, jag menar, tänk er in i deras situation och fundera sedan över hur du själv ville bli bemött.
bildkälla, här kan ni läsa mera om detta 1 2 3 4 
 
Update:
 
Hittade en otroligt fin och på samma gång obehaglig film från Samaritan's Purse om när flyktingarna först kommer till Europa. Om ni vill veta mera eller se hela filmen kan ni gå in här:
http://www.samaritanspurse.org/disaster/refugee-crisis-in-europe?&utm_source=SPFacebook&utm_medium=referral&utm_campaign=m_Y000-SOCM_SocialMedia&utm_content=10-07RisingTideVideo
 
 
Till top