13. Vad skulle du vilja vara bättre på?

Det mesta, antar jag. Man kan väl aldrig bli för bra på något. Eller? Nåja, det finns nog så mycket jag gärna skulle vara bättre på. Kan ju försöka lista några grejer iallafall.
 
1. Självdisciplin
Jag har inte precis en grym självdisciplin, så det är något jag gärna skulle vilja vara bätte på, att disciplinera (är det ett ord?) mig själv till att t.ex. träna eller göra skoluppgifter och dylikt i tid.
 
2. Att vara ensam
Jag gillar inte att vara ensam. Det kan vara skönt någon timme, men blir ofta orolig och rastlös om jag inte har någon i närheten. Skulle vilja klara av att vara ensam och hitta på saker för mig själv ibland utan att drabbas av ångest och uttråkning.
 
3. Att vara mera framåt
Ja alltså att inte vara så blyg i vissa sociala situationer.
 
4. Att hantera och uttrycka mina känslor
Har ganska svårtt atta hantera negativa känslor ensam och behöver ofta stöd av någon annan om jag har en dålig dag. Vill lära mig att klara av dem själv.
 
5. Kulturella och konstnärliga saker
Jag skulle verkligen vilja vara bättre på att rita, måla, skriva, sjunga och göra musik!
Till top