he va he

Ja, det var det, he va he, nu är det slut. Okej nej, men på riktigt, idag var min sista skoldag för denna vår!! Nu är det bara praktik som gäller fram till sommaren. Ja förutom ett par kompletteringsuppgifter jag har ogjorda och så praktikseminariet i juni förstås, men just nu känns det såååå bra! Tänker skutta allt som heter skola åt sidan nu och njuta 7000 % av påsklovet och sista helgen här i Åbo innan det bär av hem till Oravais. Det känns nästan konstigt nu när jag kommer hem från skolan och kan göra precis vad jag vill. På senaste tiden har vi verkligen haft uppgift efter uppgift som ska lämnas in, men nu är det slut på det!
 
Efter dagens tent gick jag och mina fina vänner Ida, Allu och Lina in till stan för att äta en sista lunch ihop innan vi skiljs åt och gör vår praktik på skilda håll. Eller ja, det är ju bara jag som flyttar iväg, men ändå. Lite sorgligt känns det ju, när man inte vet när vi kommer att träffas nästa gång. Men jag tror nog jag kommer hänga rätt mycket i Åbo på helgerna trots att jag flyttar hem till mamma o pappa.
Haha, glaaaaad tjej! Så härligt att skolåret är "över". Nu ser jag sjukt sjukt sjukt mycket fram emot praktiken som börjar på tisdag. Spricker typ av förväntan!
Till top