THE GIRLFRIEND TAG

Nåja! Nu har vi äntligen lyckats göra en GFtag som jag skrev att var på gång för ett tag sedan! Måste säga att det var ganska intressant att göra denna eftersom vi började diskutera ganska mycket kring flera av frågorna. Om man tycker att man har svårt att prata om saker med sin partner som man stör sig på eller liknande, är det här perfekt, eller så kan man bara göra det för skojs skull. Jag tycker iallafall att det är riktigt roligt. Så, here we go! (Det är alltså jag som ställer frågorna till Matilda)

1. Var och när kysstes ni för första gången och hur var det?

Första gången jag var hos dej och vi kollade film, jag tror det var då iallafall? Det var iallafall nervöst och lite fnissigt.

Men första gången vi pussades då?

Det var på stan andra gången vi träffades, du va ju så söt och så frågade jag om jag fick ge dig en puss. Den gången var det inte såå nervöst.

*smälter* hihi ja, dog av lycka den dagen

2. Vad var ditt första intryck av henne?

Du va ju lite full första gången jag såg dej, men jag fattade tydligen inte riktigt hur full du var, hahaha, eftersom du tydligen inte kommer ihåg vad vi pratade om då? Men du var iallafall skitsnygg och hade på dej den där paitan som nu e min favoritpaita! Men som person... ja blev överraskad över att vi var ganska lika, vi typ pratade och skrev på samma sätt? Jag tyckte du var ganska cool!

COOL *gapflabb*

...men det har jag ju fått ta tillbaka. Nog är du ju lite cool ibland med oftast är du ju ocool.

Skriver du ner det där också?

Jooo

GOLLI! 

3. Hon sitter framför tv:n. Vad tittar hon på?

TV? Asså TV, räknas dator också? PH? Men du har ju typ tusen serier som du kollar på, typ Grey's Anatomy, The Fosters, o vafan heter de där Svenska Hollywoodfruar. Men TV? Du kollar ju bara på serier.

Korrekt.

4. Nämn en maträtt hon inte gillar.

Du tycker ju om allt, hahaha! Finns det nåt du faktiskt tycker är äckligt? Jag kan inte komma på nåt.... Du tycker iallafall att wienerschnitzel är tråkigt. Du tycker inte om rätter som smakar ingefära, men du äter ju nog det. Kommer du själv på en maträtt du inte tycker om? Du tycker inte om leverstuvning väl?

Vad är leverstuvning?

Leversås?

Nä usch jag hatar leversås.

Hatar du all lever? Nä? Tycker du om leverlåda?

Har typ int ätit leverlåda?

Va?

5. Ni ska gå ut och äta och dricka. Vad beställer hon?

Du tar ju en pizza. Så är de bara. Helst en ostig, mycket ostar på.

Ja det stämmer väl nog, mycke ost <3

Ja det är sant. Ibland kan du oxå ta pasta men oftast vill du ha pizza.

Vad dricker jag då?

Kanske vin om det är lite finare? Annars kanske limsa? Jag är så dålig på limsa... Cokis? Inte fanta iallafall. Fast oftast vatten men det tror jag är bara för att det är billigast.

Hahaha, jaha. Ja jag antar att du har rätt.

6. Vilken skostorlek har hon?

Skostorlek? Herregud nu blir det svårt. 38? Nee. Jo 38.

38-39

7. Om hon hade samlat på något, vad hade det varit?

Kärlek

Hahahah, de gör jag väl redan?

Minnen. Och kärlek.

Minnen och kärlek samlar man väl alltid på?

Ja, exakt. Pengar också

Hahah, jahaja, en gång samlade jag iallafall på servetter.

8. Vad skulle hon kunna äta varje dag?

Pizza. Bacon. Baconpizza? Ost!!!

MMMMUMS

9. Hurudan musik lyssnar hon helst på?

Såndär mysig. En mysig, chill spotifylista med lite acoustic och covers. Gärna män med mörk, skrovlig röst.

Aaah, så sant.

10. Vilken är hennes sämsta egenskap?

Det är nu man ska vara försiktig.... Haha, nä, din sämsta egenskap..... *tystnad*

Sej nu bara!

Men jag har två som jag inte kan välja mellan...

HAHA

Men typ om du är arg så säger du inte varför så fattar jag inte att/varför du är sur.

Den andra?

Du är inte så bra på att säga ifrån.

Det stämmer faktiskt..

11. Vem är hennes bästa vän/vänner?

Lina, tycker jag.

Nån fler eller?

JAAAAG

hihi, jååå. Och Bina

12. Nämn något du brukar göra som hon inte tycker om.

Oj de finns myki. (hhaha) Hur paha måst de va? Du tycker inte om när jag pratar så mycket när vi bråkar. Eller du tycker att jag vänder på saker så att du får dåligt samvete typ?

Hahaha, jaaa

Du tycker inte heller om då jag inte plockar bort från bordet när jag har ätit!

Näpp de gör jag inte! Och jag tycker inte om när du använder mina kläder och kastar dem på golvet efteråt!

13. Tränar hon? Vilken sport i så fall?

Inte just nu. Skoja

Haha vadå de va ju sant

Det har kanske varit lite trögt i början men du har nog börjat komma igång bättre nu. Gym, promenader och yoga är väl det du håller på med. Och så vår magchallenge som vi håller på med nu förstås!

Bättre! :D

Men jag ser dig iallafall som en träningstej eftersom du gick på idrottsgymnasiet.

14. Vad kan hon hålla på med i flera timmar?

Kolla serier och gosa med mej

Tru dat, typ det bästa

15. Har hon någon unik talang?

En unik talang? Ojdå!

Vad ska det betyda?

Nå int kan jag komma på nåt speciellt sådär, men du är jättejättesnäll mot alla!

Nämen sötis, är det min talang?

Ja

Okej, vi säger så!

16. Vad är/var hennes favoritämne i skolan?

Av typ klassiska skolämnen är det nog jumppa, modde och språk överlag?

Duktigt!

17. Vad är det bästa med henne?

Shit... Allt. Hela paketet, helheten, det är ju den som är bäst!

Ååh :)

Men nåt mer specifikt? Att du anstränger dig för mej och också andra, typ att du vill hjälpa till och göra saker för mej/andra. Det tycker jag är fint!

Nämen, nu blir ja ju nästan lite rörd :')

18. Vilken är hennes favoritfärg?

Gul!

Rätt! Svårt att missa

29. Hur går hon klädd hemma?

I mjukiskläder, höhö. Massmassa mjukiskläder

Det är det bästa!

20. Beskriv henne med tre ord!

omtänksam, fin och älskvärd

Vadå älskvärd?

Men du är det bara. Annars skulle jag säga MYSIG. Du är en riktig mysare. allt visar på att du är en mysare, din musiksmak, serier, du gillar att pussas och kramas, mysiga frukostar och sånt.

Hahaha men vad gulligt. Ja jag äääälskar att mysa!

21. Berätta något om henne de flesta inte vet.

Jag vet inte, kan inte komma på något? Du har sömnryckningar?

Har inte alla sömnryckningar?

Joo säkert... *gäsp* Kommer du själv på något?

Nä inte egentligen, eller ja.. nä inte vet jag? ALLA VET ALLT. hah

Jag kommer inte på nåt...

22. Vem sa "jag älskar dig" först?

Hon, den där Hannnananana

Hihi, jooo

23. Vad brukar ni oftast gräla om?

Nå, det är sällan vi skriker åt varann iallafall. Tror att vi i jämförelse med andra bråkar ganska "försiktigt". Oftast handlar det nog om att någon av oss har tagit illa upp för något.  Vi är ju ganska känsliga båda två.

Jo, så är det nog.

24. Vem är hennes kändiscrush?

Vad heter hon i Grey's Anatomy? Hon blonda bruden... OCH hon andra i Grey's Anatomy, med mörkt hår... Kommer inte på vad dem heter. 

Arizona och Callie?

Ja!

Stämmer, har jag några fler?

Det finns ju många, men jag kommer inte på... Men typ dom där från The L-Word. Det är ju det här med "ultrakvinnliga kvinnorna"..

HAHA

Men det är ju sant! Och nog har du ju säkert ännu fler men det är så svårt att komma på

25. Berätta om något pinsamt hon gjort.

Ööm, kommer du ens på nåt själv?

Hmm, njaa inte riktigt

Nä bara såna där mainstream saker som att man typ tror att man pratar med någon och sen är hen inte där så man har stått och pratat för sig själv

26. Hurudana filmer gillar hon?

FAMILJEFILMEEER. Och komedier. Allt som inte är läskigt. Nä skoja, men nästan! Och gayfilmer, om det skulle existera, typ.

Ja, bra svar!

27. Vad är hon bra på?

Vad är hon bra på... Du är bra på att umgås med folk

Det är jag väl inte, tycker inte jag.

Nämen, sådär, det är svårt att förklara... Men sådär neutralt inställd till nya människor, inte skeptisk som många mänskor kan vara när de träffar nytt folk. Du e oxå bra på att mysa

Är det allt jag är bra på?

Men du är en sån där person, som vissa kan vara, att man är inte superbra på så många saker men du är inte typ dålig på något heller. Du är generellt ganska bra på saker. Du kan rita, är musikalisk, bra på sporter, lite av allt lixom,men inte utstickande bra på något speciellt.

Okej då,, haha

28. Nämn några saker som gör henne glad.

Okej, den här är lätt!

Mat, kärlek och bebisar! Det finns mycket saker som gör dej glad. Söta djur, mys, människor i allmänhet, JAG! Nä, inte vet jag

Jo, de stämmer!

29. Vad är hon besatt av?

Jag kan inte säga serier, det har jag redan sagt på andra frågor. Besatt... Det är ett ganska starkt ord. Om det inte var så extremt skulle jag säga kläder, eller stil, och mat.. Men besatt passar inte för det. Om jag måste välja skulle jag säga din telefon.

Mm, och att äta sötsaker, massa godis!

30. Hurudan är hon som flickvän?

Fin e hon. 10/10 i flickvänsmaterial!

Åh :'), men kanske lite överdrivet?

Men du är sådär varm, lätt att prata med, skojig och.. Jag vet inte men par i allmänhet kan ha väldigt "separata" liv, medan jag tycker att vi kan göra allt ihop om vi vill, typ allt från att festa till att mysa till att träna. Det passar liksom bara.

Ja, det har du faktiskt rätt i! Such a match!

#1 - - Ronja:

Åååh gullisar, ni e så otroligt fina tisammans o ja e glad att ni ha hitta varann! *hearteyes*. Ja e avundsjuk hahaha vill o va såde käääär

Svar: Haha, nämen åå va fint sagt Ronja!!! :D <3
Hanna Sjöholm

Till top