12. En typisk dag i ditt liv

En typisk dag i mitt liv? Oj wow, det känns som om det inte finns några sådana för tillfället. Ingen dag är ju den andra lik under sommarlovet, speciellt inte när jag jobbat skift. Nu när detta (tidsinställda) inlägget publiceras är jag dessutom i Italien så det är ju absolut inga typiska dagar. En typisk dag i mitt liv skulle nog just nu vara de jag spenderar i Åbo, i skolan, i lägenheten, med flickvännen och med alla nya människor där. Det känns ändå svårt att beskriva en typisk dag i "det livet" eftersom det är så länge sen jag har levt det. Så vad ska jag fortsätta med? Jag kan ju försöka beskriva hur en dag i mitt Åboliv kan se ut. Den börjar oftast med att jag vaknar bredvid flickvännen för att sedan stiga upp och dricka morgonkaffet tillsammans. Till skolan går jag oftast någon gång på förmiddagen men vi har ett väldigt oregelundet (och slött) schema så en skoldag kan vara allt från 8.30- 17.30 till 13.00-14.30 och det varierar varje dag och varje vecka. Dessutom är vi ofta lediga en, två eller till och med tre dagar i veckan, så där är alla dagar olika. När skolan slutar drar jag hem till lägenheten. Oftast fördriver jag någon timme genom att stirra i datorn eller ibland göra sällan förekommande skoluppgifter. Kvällen kan avrundas med kvällsmål och mys framför något serieavsnitt innan vi kryper till kojs. 
Så. Där kom en enkel och kortt beskrivning av hur en dag kan se ut i Åbo. Men jag gillar inte riktigt uttrycket "en typisk dag", tycker om varierande dagar, men som ändå har nån sorts "grundrutin". Haha, låter knäppt? Ohwell, så är det iaf! 
Till top