En välbehövlig helg

Hej! Första veckan av daghemspraktiken har gått och jag är helt slut. Både på grund av intensivt jobb med alla barn och alltför korta nätter. Men glad är jag oxå. Veckan har varit sjukt kul och jag börjar äntligen känna mig lite vanare och har lärt mig hur det funkar osv. Att det är en finskspråkig plats är också ganska tungt för mitt huvud, men det flyter på och går ändå rätt så bra. Nästa vecka är det meningen att jag ska börja på mer "ordentligt" och ha lite mer ansvar och sånt, så det blir spännande och känns också på samma gång lite skrämmande. Det är nog det där språket som är det värsta. Skulle det vara ett svenskspråkigt daghem skulle jag knappas känna mig lika nervös och pressad, med det ordnar sig!
 
Så trött, men så glad och förväntansfull. Trevlig helg på er!
 
Till top